Søknadsbehandling
Slik behandles søknaden til Fond for lyd og bilde
Se hvordan søknadene blir behandlet, fra søknaden sendes inn til vedtakene offentligjøres.
Publisert 12.10.2012
Sist endret 04.06.2024
Prosess
- Søkeren sender søknad innen søknadsfristen.
- Søknaden registreres i Fond for lyd og bildes arkiv. Saksbehandleren forbereder sakene for fagutvalgene. Saksbehandlere svarer på søkerens spørsmål underveis.
- Fagutvalgene er oppnevnt av Styret, etter forslag fra organisasjoner som representerer fondets målgrupper. Utvalgene består av 3-4 medlemmer med høy fagkompetanse innenfor sitt felt og utnevnes for to år av gangen. Fagutvalgene utarbeider en samlet innstilling om tilskudd for alle søknader som er kommet inn til den aktuelle fristen og presenterer innstillingen for Styret. I tillegg til fagutvalgene oppnevnes Styrets underutvalg, som utarbeider innstilling for søknader til ordninger innenfor Styrets avsetning.
- Styret for Fond for lyd og bilde består av sju medlemmer og er oppnevnt av Kulturdepartementet. Seks av medlemmene er oppnevnt etter innstilling fra produsentorganisasjoner (2), opphavsorganisasjoner (2) og utøverorganisasjoner (2). Styret oppnevnes for tre år av gangen. Styret fatter vedtak i alle søknadene, etter innstilling fra fagutvalgene.
- Vedtakslister legges ut på nettsidene i etterkant av styremøtene. Alle søkere får et skriftlig vedtaksbrev i løpet av kort tid etter at vedtak er fattet. Behandlingstid er ca. tre måneder. Kalenderen viser når Styret har møte.